AGENTIE sau ANGAJAT?

In toti acesti ani am avut clienti mici si mari, din diverse domenii de activitate.
Unii dintre ei, au considerat in decursul colaborarii noastre, ca “mai bine iau un om” sau “mai bine angajez o persoana, care sa faca ce faceti voi”.

Aceasta decizie avea la baza diverse convingeri, fie clientul considera ca va fi mai ieftin fie considera ca este o munca usoara sau fie dorea sa implice cunoscuti in firma lor si se gandeau ca domeniul de marketing este usor si simplu. Adica “apoi niste bannere, stie si copilul meu sa faca, doar are calculator performant!”

Deobicei raspunsul nostru era : “Sigur, puteti incerca!” – nu suntem adeptii conservatorului si nu obligam pe nimeni sa lucrezi sau sa colaboreze cu noi.
Marketingul sau webdesign-ul sau orice este legat de imaginea si promovarea unui brand, nu implica doar un calculator performant.
Daca ar fi asa usor, atunci cu un calculator performant + editor text (microsoft word) ai putea scrie romane precum Harry Poter sau Lords of the Rigns sau de ce nu chiar un Game of Thrones.

Marketingul are nevoie de imaginatie, talent si experienta, asta este inainte de orice PC sau aplicatie speciala.
Sa zicem ca firma X, gaseste aceea persoana ideala , care are talent, imaginatie si experienta in a lucra cu diverse programe si aplicatii (un inorog).
Acest angajat va incepe sa promoveze si sa faca ce trebuie sa faca o agentie pentru clientul X, dar doar la sugestiile si doar indrumat de administrator/managerul firmei X.

Chiar daca la inceput, totul va fi perfect, aceasta persoana va face ” burnout” in maxim 2 – 3 luni, pentru ca va face acelasi lucru si incet incet dar sigur isi va epuiza imaginatia si energia, facand si avand aceeasi rutina.

Rutina distruge creativitatea si dorinta de munca.

Persoana talentata va parasi firma si va cauta o agentie, unde sa faca mai multe si mai diverse camapnii de branding si marketing.
Firma X va pierde un angajat + timp + bani pana va cauta sau va angaja pe alta persoana.
Din experienta majoritatea firmelor X vor reveni la agentie, dar din pacate vor pierde cel putin 1 an de imagine, branding si promovare.
+ “NU PREA EXISTA OM BUN LA TOATE”.

Avantajele de a colabora cu o agentie sunt clare, solutii complete intr-un singur loc, nu exista burnout, nu exista criza de ideii, ai mai multe tipuri de servicii intr-un singur loc, ai programare, design, copyrighter, digital marketer, etc.
Oamenii si echipa unei agentii colaboreaza intre ele, “vorbesc acelasi limbaj” si se inspira reciproc.
Dar daca tot doresti sa ai un departament de marketing sau o persoana dedicata in firma, trebuie sa stii ca aceasta nu este un EXECUTANTA ci mai degraba este un observator , verificator si comunicator.
Departamentul de marketing intr-o firma, ar trebuii si sunt doar persoanele de legatura intre o agentie si firma si trebuie sa faca:
– Prospectarea pietei
– propuneri de promotii si reduceri
– stabilirea unor target-uri
– lansari de produse, servicii
– monitorizarea si verificarea campaniilor implementate de agentie
– monitorizarea si verificarea concurentei
– comunicarea intre firma si agentie
Ele nu trebuie si nu fac partea de executie (de creatie, design, webdesign) .